fredag, juni 09, 2006

Sommarlov

Med munntlig og skriftlig eksamen unnagjort og med en bachelor i journalistikk i baklomma er det faktisk sommerferie.
Etter en uke i Volda etter at alle har pakket og reist, har jeg innsett at det ikke er Volda som er bra. Det er alle menneskene jeg har blitt kjent med i løpet av disse tre årene. Uten dem er det stort sett en klynge hus inne i en klam og klaustrofobisk fjord. Det er rart å gå rundt i bygda å titte inn tomme, mørke vinduer hvor jeg (bare for få uker siden) har sittet full og fjasete og løst verdensproblemer. Man kan trygt si at Volda har mistet sin glans.
Derfor vender jeg (i dag) nesa mot den friske sjølufta og reiser til verdens beste by, Ålesund...



Her skal jeg treffe gamle skolevenner, være sammen med søskenene mine og ha kul. Jeg har savnet søskenene mine veldig disse årene. Det er rart å bo så langt fra dem, særlig siden de e r så små. Man føler på en måte at de vokser opp uten at man rekker å bli kjent med dem ettehvert. Skulle likt å reparere litt på søskenforholdet, men det spørs hvor festlig der er å være sammen med den treige storesøsteren som ikke er god i playstation og som ikke forstår hva som er så fantastisk med Habbo... Man kan jo undre...

Fredik (8) og Stine (11)

Kristian (5 mnd.)

Ai, hvor de er søde...

Men, det er nok her ved pulten hos NRK Møre og Romsdal at jeg skal tilbringe flest dager i sommer. Gleder og gruer meg til å være journalist på "ekte". Men mest gleder meg... tror jeg:)

Sommeren skal nytes før det bærer videre til Bergen i høst for å studere idéhistorie. Og til Drillpikene; dåkke e mer enn velkommen til min fremtidige kåk i Bergen:) Saknar er!

1 Comments:

Blogger Silje said...

Sentimentale Silje felte nokken tåra no, ja! Det e trist! Men steik kor e gleda me til i sommer! Sitte på piano og spionere på han Adin! Kommer til Ålesund på onsdag:)

11:53 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home